woensdag 2 maart 2011

Koken

Koken doe ik mijn hele leven al, nu iedereen zo ongeveer een kookblog heeft zal ik ook maar eens aanschuiven. Op kookgebied ben ik nogal praktisch ingesteld en heb sterk de neiging om alles zelf te doen, wat natuurlijk een hoop werk is, maar ook wel weer erg leuk als lastige gerechten lukken en goed smaken.
Maar de waarheid is anders, afgelopen november werd er bij mij een te hoge bloeddruk geconstateerd...twee jaar geleden stopte ik met roken en kwam al gauw zo'n zeven kilo aan, die moeten er nu dus af volgens de huisarts. Daarom ben ik maar gaan hardlopen en dat helpt tegen de kilo's. Tegelijkertijd werd ik naar een diëtiste gestuurd, ze wees me erop dat ik minder vlees en koolhydraten zou moeten eten om af te vallen. Bovendien zou ik niet te veel wijn mogen drinken en zuinig met suiker moeten doen.
Al met al een behoorlijke opgave voor iemand als ik, gek op lekker eten en drinken.
Welnu ik ben minder gaan eten, geen stokbrood meer bij de maaltijd, nog maar twee glazen wijn(behalve als er bezoek is dan mag ik als vanouds meedrinken!), en eigenlijk niet meer dan honderd gram vlees, vis of gevogelte bij de warme maaltijd en altijd minimaal twee ons verse groente.

Natuurlijk zondig ik regelmatig, maar na drie weken was er toch al twee kilo af, de diëtiste was wild enthousiast, ik wist wel beter,  dat kwam van het hardlopen!
Maar zeker nu ik moet matigen, mag het eten me nog lekkerder smaken, dus ben ik nog serieuzer gaan koken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten